Är parasiter orsaken till din IBS?

Lider du av stressmage eller har IBS? Då kan du ha drabbats av en parasit

Det finns nya studier som påvisar en stark koppling mellan parasiter och IBS (Irritable Bowel Syndrome). Där det är allt vanligare med parasiter hos personer med IBS.

Vissa parasiter som kan orsaka IBS-symtom är bland annat Dientamoeba fragilis och Cryptosporidium parvum.

Dientamoeba fragilis beskrevs länge som en harmlös organism men flera nya studier visar att det kan ge besvär i mag- och tarmkanalen. Vanliga symtom är diarré, förstoppning, uppblåsthet, magknip eller värre.

Provtagningar för parasiter inom den öppna vården kan anses vara omständigt och dyrt. Det är få sjukhus som ens tar rutinmässiga prover. Det är viktigt att upptäcka parasiterna i tid och göra något åt dem innan din hälsa försämras. Ta ett enkelt test idag för att eliminera en parasitinfektion.

Hur får du parasiter?
De flesta parasitinfektioner kommer via mat eller dryck där hygienen har brustit någonstans i kedjan. Det kan vara så enkelt som att vi klappat en hund och sedan inte tvättat händerna innan vi äter. Om vi reser, kan vi få parasiter genom att bada i sjöar, gå barfota på ställen där det kan finnas djur och parasiter i jorden etc. Vem har inte glömt att tvätta avokadon innan man delar upp den i 2 delar?

Se hur din kropp & mage mår - i tre enkla steg

Beställ hem & ta ditt prov

Få hem ditt test-kit, följ instruktionerna noga och beställ upphämtning av dina prover via DHL för direktleverans till ett av våra laboratorium.

Provsvar & läkarbesök

Ditt provsvar är klart inom 10-14 dagar efter det att dina prover skickats in till ett av våra laboratorium. Du blir då kontaktat via mail med ytterligare information om hur du loggar in i din journal hos oss för att få tillgång till dina provresultat. I din journal kan du också begära att bli uppringd av en av våra kollegor för att gå igenom ditt provresultat. Skulle du ha ett positivt provresultat har du möjlighet att boka upp ett läkarbesök till Dr. Ozimek via vår hemsida för behandling av din parasitinfektion.

Behandlingsplan & uppföljning

Om du tidigare bokat ett läkarbesök via vår hemsida samt genomgått en behandlingsplan för en, av oss fastställd parasitinfektion, erbjuder vi dig en uppföljande provtagning till ett kraftigt reducerat pris efter avslutad parasitbehandling. Uppföljande prover tas för att säkerställa att du blivit av med parasitinfektionen. *Uppföljande provtagning och pris avser endast den av oss tidigare fastställda parasitinfektionen*.

Verifierad av MonsterInsights